Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Βερντέν (Λεωφ. Αλεξάνδρας)

Πηγή  ελλην. ταινία "Ο αδελφός μου ο τροχονόμος" 1963
Ο Ν.Σταρίδης και δεξιά το σινεμά.
Πηγή αεροφωτογραφίας Υπ.Χω.Δε. 1962.
Πηγή: εφημερίδα "Τα Νέα"
13/07/1962
Πηγή: βιβλίο
Χαρίλαου Πατέρα
Ημερ. λήψης: 29/10/2008, σημερινό κτήριο.
Λεωφ. Αλενάνδρας 91, (τέρμα Ιπποκράτους),
Θερινό. Λειτούργησε από το 1925 - 1964. 
Σαν θέατρο και βαριετέ 1931- 1932 και
1951 - 1954. Έγινε πολυκατοικία
ΒΕΡΝΤΕΝ

Απόσπασμα από diodoros.wordpress.com
Επί της λεωφ. Αλεξάνδρας στη συμβολή με την οδό Δρόση, όπου σήμερα είναι η Αγροτική Τράπεζα, λειτουργούσε το ΒΕΡΝΤΕΝ, σε ένα υπερυψωμένο οικόπεδο, κατά δύο περίπου μέτρα από το πεζοδρόμιο, επάνω σε βράχο. Η οθόνη του ήταν προς την πλευρά της οδού Πατησίων και το εξωτερικό του προς την λεωφ. Αλεξάνδρας τοίχωμα, καλυπτόταν ολόκληρο από μια όμορφη και πυκνή πρασινάδα, κάτι σαν αναρριχώμενος κισσός. 

2 σχόλια:

  1. Οι φωτογραφίες είναι ΠΟΛΥ κατατοπιστικές! Σαν να είμαι εκεί και να βλέπω το Βερντέν ή την Αγροτική=Πειραιως Τράπεζα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειμαι ο Μιχαλης Μανιατης γιος του Δημητρη Μανιατη που δημιουργησε το Βερντεν και το λειτουργουσε μεχρι τα τελη της δεκαετιας του 60. Ηταν κινηματοθεατρο. Απο εκει ξεκινησαν μεγαλες καριερες ηθοποιων, χορογραφων, σκηνογραφψν και τραγουδιστων μια και εκει γεκινησεο Οικονομιδης τις εκδηλωσεις ταλεντων. Στην σκηνη του πρωτοσταθηκαν η Μουρχουρη, ο Μακουλης και αλλοι. Εγω γεννηθηκα εκει 16 Ιουνιου το 1952 ημερα πρεμιερας με θιασο Χατζηχρηστου, Αυλωνιτη, Κουλας Νικολαιδου (τραγουδι) και αλλους. Ηταν το μεγαλυτερο κινηματοθεατρο με 2.000 καθισματα, και ολα τα πλαινα του ηταν καλυμενα απο αγιοκλημα που εδινε μια χαρακτηριστικη ευωδια ολο το καλοκαιρι. Επισης, ο πατερας μου το παραχωρουσε και στο 41 Δημοτικο σχολειο, (οπου φοιτουσα με την μικρη μου αδελφη) για τις γυμναστικες επιδειξεις καθε χρονια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή