Πηγή google maps.
|
Πηγή google maps.
|
Πηγή: εφημερίδα "Τα Νέα" 23/11/1990. |
Αβύδου 93, Χειμερινό. 1971 - 1997.
ΑΘΗΝΑ, Ιλίσια (Β)
Αρκετά μεγάλη αίθουσα, σε υποτονικό όμως σημείο, με –μοιραία– περιορισμένη κίνηση. Στο τέλος του έγινε μια προσπάθεια για στροφή σε καλλιτεχνικές ταινίες, λόγω του φοιτητικού κόσμου της περιοχής, χωρίς όμως επιτυχία. (Μάνος)
Σχόλιο Μάνου Αθηνά Στις αρχές της δεκαετίας του 70 η κινηματογραφική κρίση είχε ήδη εμφανιστεί, όμως κάποιοι (από κεκτημένη ταχύτητα;) δημιουργούσαν ακόμα κινηματογράφους. Ένας από αυτούς, η Αθηνά στα αρκετά άνω Άνω Ιλίσια και όχι στο ευκολότερο σημείο. Έτσι, ευθύς εξ αρχής, τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα για ένα νέο κινηματογράφο. Το Αθηνά δεν ξέφευγε από τον κανόνα των συνοικιακών κινηματογράφων. Διέθετε αρκετά μεγάλη και αρκετά ευπρόσωπη αίθουσα χωρίς εξώστη, με σχετικά μικρή είσοδο. Όμως δεν καλοφαινόταν στο σημείο όπου βρισκόταν, έπρεπε να ψάξεις για να το βρεις και συνολικά δεν δημιουργούσε ισχυρές εντυπώσεις. Παρ' όλες αυτές τις δυσκολίες, το Αθηνά -μοναδικός κινηματογράφος στην περιοχή του, αλλά εκτός κινηματογραφικής πιάτσας- άντεξε ηρωικά για αρκετά χρόνια. Στο τέλος του έγινε μια προσπάθεια για στροφή σε καλλιτεχνικές ταινίες, λόγω του φοιτητικού κόσμου της περιοχής, χωρίς όμως επιτυχία. Σχόλιο τελικα μετα απο πολλες διασταυρωσεις με ατομα που ειναι γυρω στα 60 προκυπτουν τα εξης. το ''αθηνα'' δεν ηταν ποτε καν ισογειο . στην εισοδο κατεβαινες δυο πλατυσκαλα και βρισκοσουν στο κλασικο χωρο με το μπαρ και τα σαλονακια. στη συνεχεια με ελαφρα κατηφορικη κλιση εμπαινες στην αιθουσα προβολης η οποια ηταν αρκετα μεγαλη. οι δικες μου μνημες ειναι ''κακες '' . το γνωρισα στην παρακμη του. με λερωμενα καθισματα . με προβολες βασικα τουρκων εργων με την χουλια κοτσικιτ [αν την λεω καλα]. επισης τις κυριακες εφερνε θιασους 2ης διαλογης σε παιδικα εργα . θυμαμαι χαρακτηριστικα οτι την τελευταια φορα που πηγα , εφυγα πριν το διαλειμμα. πρεπει να ηταν το 85 περιπου , μαζι με τον αντρα μου , σε μια ταινια του παντελη ζερβου.[αναρωτιεμαι πως την ειχα διαλεξει] περα απο τις μηνες μου , κανεις δεν μου μιλησε για ενδοξο παρελθον του κινηματογραφου. πιο πολυ θυμομαστε την ''ανοιξη'' τον''αδωνη'' την ''αλεκα'' απο χειμερινα. ηταν πιο ποιοτικα στις προβολες και ειχαν καλυτερη κτιριακη υποδομη. επισης ενα λατρεμενο σινεμα της ευρυτερης περιοχης ηταν το ''ρεο'' , εκει που μετα εγινε το θεατρο ''ερευνας'' του δημητρη ποταμιτη. Αναμνήσεις Ο Κυριάκος από τη Καισαριανή θυμάται Φθινόπωρο του 1992 τη ταινία "Άλιεν, η τελική αναμέτρηση". Η τρίτη ταινία της γνωστής σειράς. Φυσικά ακολούθησε και συνέχεια. |
το "Αθηνά" το προλαβα απο το 1979 που ηρθαμε απο γερμανια (πιτισιρικας τοτε και εμενα στη γειτονια), ηταν πολυ συμπαθητικος κινημταογραφος αλλα εβαζε παντα Β' ταινιες και σοφτ τσοντα της καθημερινες. Μαζευομασταν απ εξω και παντα περιμεναμε αν θα μας εβαζε μεσα ή οχι (στο τελος παντα μας αφηνε). Ηταν η εποχη που ταινια αλλαζαν οι κινητματογραφοι καθε 2 ή 3 μερες, τοτε θυμαμαι το Ελενα, το Αλεξ, την Ανοιξη, την Αλεκα, την Νιοβη (καλοκαιρινος και τσαμπαρια απ την ταρατσα της απεναντι πολυκατοικιας) και κυριως το Ελυζε (το σημερινο θεατρο), εκει ειχε λεσχη ταινιων τρομου και εβλεπες με ενα εισητηριο την κανονικη ταινια και μετα ειχε 3 ταινιες τρομου στη σειρα, παντα B movies και με τους παντα ιδιους θαμωνες ετοιμοι για το γελιο της αρκουδας. Τοτε ηταν ωραια να πηγαινεις κινηματογραφο
ΑπάντησηΔιαγραφή