Πηγή: Ελλην. ταινία Tο κοορίτσι που αγαπώ 1960 |
Πηγή: Ελλην. ταινία "Ο λαγοπόδαρος" 1964. |
Ημερ. λήψης: 27/08/2016 |
Tο κοορίτσι που αγαπώ 1960 Η Άννα Φόνσου έξω από το σινεμά ΑΣΤΡΟΝ |
Η Γκέλυ Μαυροπούλου έξω από το σινεμά ΑΣΤΡΟΝ.
|
Πηγή εφημερίδα "Ελευθερία" 06/01/1957 |
Προσφορά του ιδιοκτήτη κου Ιωαννίδη. |
Πηγή: Internet |
Πηγή: 29/10/2008 |
Ημερ. λήψης: 29/10/2008 |
Πηγή: Internet |
Πηγή: Ελληνικός κινηματογράφος "Μια λατέρνα μια ζωή" 1959. |
Προσφορά του ιδιοκτήτη κου Ιωαννίδη. |
Προσφορά του ιδιοκτήτη κου Ιωαννίδη. |
Πηγή: Internet |
Ημερ. λήψης: 28/05/2008 |
Ημερ. λήψης: 14/06/2008 |
Πηγή: Bing maps, δεξιά. |
Λεωφ. Κηφισίας 37, Χειμερινό.
Δίπλα στο ξενοδοχείο President. Λειτούργησε από
το 1957- 2008. Ήταν ο πρώτος κινηματογράφος που
είχε τον εξώστη με πιο ακριβό εισιτήριο.
Του αρχιτέκτονα Σόλωνα Κυδωνιάτη.
Θέσεις 1360. Ιδιοκτησία Ιωαννίδη.
Υπάρχει η σκέψη να κατεδαφιστεί. ΑΣΤΡΟΝ
ΑΣΤΡΟΝ, Αμπελόκηποι (Α) Ίσως ο καλύτερος –αρχιτεκτονικά, τουλάχιστον– κινηματογράφος της Αθήνας, ο μόνος με επικλινή (και όχι με σκαλοπάτια) αμφιθεατρικό εξώστη, ο οποίος μάλιστα είχε και ακριβότερο εισιτήριο από της πλατείας. Δυστυχώς, για πολλά χρόνια υπήρξε κινηματογράφος με ατυχή προγραμματισμό (πολύ συχνά με «δεύτερες» ελληνικές ταινίες). Γνώρισε μια δεύτερη άνοιξη μετά τη ριζική ανακαίνισή του, προς το 2000, αλλά δεν κράτησε για πολύ. Προς κατεδάφιση… (Μάνος) Αναμνήσεις Ο Στέλιος από του Αμπελόκηπους θυμάται κάπου μέσα της δεκαετίας 60 που το εισιτήριο είχε πλατεία 7 δρχ και ο εξώστης που ήταν πιο φτηνός μόνο 6 δρχ (εξαιρείται το Αστρον στην Κηφισίας που είχε τον εξώστη πιο ακριβό). Οι κινηματογράφοι χωριζόντουσαν σε κατοιγορίες Α προβολής (ήταν οι πιο ακριβοί), Β προβολής και Συνοικιακοί. Αυτός πήγαινε σε Β προβολής που είχανε παράσταση 4-6, 6-8, 8-10, 10-12μμ, μαζί με τους φίλους στην πρώτη παράσταση που ήταν ακόμα πιο φτηνή. Τότε της μόδας ήταν ταινίες με Ηρακλή, Μασίστα, Σαμψών και φυσικά του Στιβ Ριβς. Αυτός και φίλοι έβλεπαν την πρώτη παράσταση και μετά μένανε και στη δεύτερη παράσταση να το ξαναδούνε. Κάπως έτσι βγήκε η έκφραση οι πρωινοί να φεύγουνε! Ο Δημήτρης θυμάται το 1963 την περιπέτεια "5 εβδομάδες σ'ένα αέροστατο". Ακόμα σε επανέκδοση "Η βασίλισσα της Αφρικής" με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρντ και Κάθριν Χέπμπορν. Η Αλεξάνδρα θυμάται το 1978 την επιτυχία με τον Τζον Τραβόλτα "Πυρετός το Σαββατόβραδο" και τη μουσικί των Bee Bees. Το 1979 τη άλλη επιτυχία του Τζον Τραβόλτα με την Ολίβια Νιούτον Τζον "Γκρίζ" με το επίσης πετυχημένο soundtrack. Θυμάμαι το 1984 τις ταινίες "Κρουλ". Το 1984 το "Έρωτας δίχως αύριο" με τον Τζεφ Μπρίτζες. Το "Ράμπο 2" η συνέχεια με τον Σιλβέστερ Σταλόνε το 1985. Το 1984 τη ταινία "Γκοστμπάστερς". Το 1985 "Καράτε Κιντ" η μεγάλη επιτυχία που είχε και συνέχειες. To 1986 τη χορευτική περιπέτεια "Λευκές νύχτες". Το 1985 τη κωμωδάι "Και τη μία και τη άλλη" με τον Ντάντλεϊ Μουρ. Το 1986 τη περιπέτεια "Οι θησαυροί του Σολομώντα" με τον Ρίτσαρντ Τσαμπερλέιν. Το 1988 τη δικαστική περιπέτεια "Οι ύποπτοι". Το 1988 το θρίλερ του Ρίντλεϊ Σκοτ "Κάποιος να με προσέχει". Το 1994 τη ταινία του Μπράιαν Ντε Πάλμα "Υπόθεση Καρλίτο" με τον Αλ Πατσίνο.
ΑΣΤΡΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Αυτό το τραγούδι κρατάει μια ζωή «Μπαμπά, γιατί αυτός ο κύριος με τη μεγάλη μύτη κοιμάται στο κρεβάτι μου; Θέλω να φύγει αμέσως!» Χρόνια ανέμελα που πέρασαν, αφήνοντας πίσω τους αναμνήσεις που, στο μυαλό μου (και την καρδιά μου), έχουν πάρει με το πέρασμα του χρόνου, άλλες διαστάσεις. Η ενόχληση του μικρού παιδιού που βλέπει «έναν κύριο με μεγάλη μύτη να κοιμάται στο κρεβάτι του», έχει μεταμορφωθεί σε μια τρυφερή ανάμνηση, αφού αυτός ο κύριος ήταν ο Νίκος Σταυρίδης που, για τις ανάγκες μιας ταινίας που γυριζόταν στο σπίτι μας στην Βάρκιζα (ένα μεγάλο, επιβλητικό σπίτι για την εποχή του, που η χρήση του μείωνε και τον προϋπολογισμό της ταινίας!). Ζητώ συγγνώμη προκαταβολικά, όταν αναφέρομαι σ' αυτό το κομμάτι της ζωής μου, παρασύρομαι και δε μπορώ να βάλω σε τάξη τα όσα λέω ή γράφω. Πηδάω από το ένα θέμα στο άλλο και στο τέλος, συνειδητοποιώ ότι έχω παραλείψει αυτό που θεωρώ το πιο σημαντικό απ' όλα! Η αλήθεια είναι ότι η οικογένειά μου ήταν μια «κινηματογραφική οικογένεια» επί πολλές γενιές. Είχαμε ένα γραφείο παραγωγής ελληνικών ταινιών αλλά και διανομής διεθνών παραγωγών (θυμάμαι ακόμα τις μεγάλες επιτυχίες του γραφείου μας, τον «Μικρό Κολυμβητή» με τον Λουΐ Ντε Φυνές, τον «Πόλεμο των Κουμπιών» και το «Τρύπιο Δολάριο», ένα από τα πιο χαρακτηριστικά «σπαγγέτι γουέστερν»). Και πολλοί από τους Έλληνες ηθοποιούς που είχαν εμφανιστεί στις ταινίες μας (ο Νίκος Σταυρίδης, ο Κώστας Χατζηχρήστος, ο Γιάννης Γκιωνάκης, ο Αλέκος Τζανετάκος, η Μαίρη Κυβέλου ήταν μερικοί απ' αυτούς) είχαν φιλοξενηθεί σ' αυτό το σπίτι της Βάρκιζας (το οποίο μόλις πρόσφατα έπαψε να ανήκει στην οικογένειά μου), για γυρίσματα ταινιών της κινηματογραφικής μας εταιρίας, προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής. Όταν ο παππούς μου γύρισε από το Παρίσι όπου είχε βρεθεί πρόσφυγας από την Προύσα κατά την Μικρασιατική Καταστροφή, είδε με το καθαρό βλέμμα που είχαν αρκετοί άνθρωποι της γενιάς του, ότι ένας από τους χώρους που θα αναπτύσσονταν στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, ήταν ο κινηματογράφους. Όταν ξεκίνησε το ΑΣΤΡΟΝ μαζί με ορισμένους συνεταίρους στις 4 Ιανουαρίου 1957, οι Αμπελόκηποι θεωρούνταν προάστιο και μάλιστα αρκετά απόμακρο: δεν υπήρχε φυσικά τότε καμία κινηματογραφική αίθουσα εκεί και η επιλογή αυτής της τοποθεσίας, μάλλον ρίσκο μπορούσε να χαρακτηριστεί! Με μεγάλη συγκίνηση, έκανα σιγά-σιγά και τυχαία, συνήθως, τις συνδέσεις ανάμεσα σε ιστορικά στοιχεία που γνώριζα για την οικογένειά μου και σημεία αναφοράς ακόμα και της σύγχρονης κοινωνικής ζωής στην πόλη μας. Κάπως έτσι κατάλαβα από πού πήρε το όνομά του ο θερινός κινηματογράφος ΣΙΝΕ-ΠΑΡΙ που βρίσκεται στην οδό Κυδαθηναίων, στην Πλάκα. Κουβαλούσε πάντα το Παρίσι μέσα στην ψυχή του, ο παππούς μου... Κι απ' όλα αυτά, που έχουν παρασυρθεί σαν κόκκοι άμμου σε μια παραλία μετά από ανεμοθύελλα, μένει μέσα στο πέρασμα των χρόνων ακλόνητος ένας χώρος που δε θα πάψω ποτέ να τον αισθάνομαι σαν το σπίτι μου: ο κινηματογράφος ΑΣΤΡΟΝ. Κι όσο κι αν οι συνθήκες κινηματογραφο-θέασης έχουν αλλάξει δραματικά στη σημερινή εποχή, υπάρχουν ακόμα μερικές μεμονωμένες αίθουσες που, σε πείσμα των καιρών και παρά τις προφανείς αλλαγές που υπαγορεύονται από τις νέες ανάγκες ενός θεατή, διατηρούν αναλλοίωτο το γλυκό μυστήριο της ζωής. Στο κάτω-κάτω, καμία άλλη δύναμη εκτός από την ανθρώπινη ψυχή, δεν μπορεί να περιγράψει τόσο καλά αυτό το μυστήριο όσο ο κινηματογράφος! Κι όταν βρίσκομαι εκεί, σε κάθε μου κίνηση, νιώθω το παρελθόν σαν αναζωογονητική δύναμη να με αγκαλιάζει, χωρίς όμως το αγκάλιασμα αυτό να με πνίγει. Σαν ένα βλέμμα αισιοδοξίας στο μέλλον, που ρίχνει κλεφτές τρυφερές ματιές στο παρελθόν. Σαν ένα τραγούδι που μου αρέσει, επειδή κλείνει μέσα του στιγμές που δεν θα ξανάρθουν και θύμησες από αγαπημένα πρόσωπα που δεν υπάρχουν πια, αλλά η αύρα τους αιωρείται μέσα στη μελωδία του. Έτσι είναι για εμένα το ΑΣΤΡΟΝ. Σα μια γλυκιά μελωδία που φέρνει στο μυαλό μου λατρεμένα πρόσωπα και περασμένες στιγμές, καθορίζει το στίγμα μου στο χωρόχρονο και με κάνει να αισθάνομαι ότι είμαι κρίκος μιας πορείας που εξυφάνθηκε από δυνάμεις που μου είναι αδύνατον να κατανοήσω. Έτσι είναι για εμένα το ΑΣΤΡΟΝ. Σαν τραγούδι που με φορτίζει συναισθηματικά αλλά την ίδια ώρα με κάνει να πετάω. Μόνο που αυτό το τραγούδι κρατάει μια ζωή... Σ.Σ. Συγγνώμη που μίλησα χωρίς προσχήματα «επί προσωπικού». Το είχα ανάγκη. Εξάλλου, δεν πρέπει να έχω αυταπάτες ... ούτε κι εσείς, άλλωστε: κάθε λέξη σ' αυτήν εδώ την διαδικτυακή κατοικία, ακόμα κι αν κρύβεται πίσω από χρώματα κι αρώματα που δεν πονηρεύουν τον αναγνώστη, επί προσωπικού είναι. |
Έχει κηρυχθεί διατηρητέος αλλά φαίνεται, δεν υπάρχουν χρήματα για ανακαίνιση και επαναλειτουργία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει κηρυχθεί διατηρητέος αλλά φαίνεται, δεν υπάρχουν χρήματα για ανακαίνιση και επαναλειτουργία.
ΑπάντησηΔιαγραφή