Τρίτη 8 Μαΐου 2012

Αλκαζάρ (Σταθμός Λαρίσης)

Πηγή Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες 1960.
Πηγή αρχείο ΕΡΤ.
Πηγή αρχείο ΕΡΤ.
Πηγή αρχείο ΕΡΤ.

Πηγή αεροφωτογραφίας Γ.Υ.Σ. 1969.
Πηγή αεροφωτογραφίας Γ.Υ.Σ. 1966.
Ημερ. λήψης: 19/08/2008, από τη στάση
του μετρό.
Ημερομηνία λήψης: 01/11/2012
Πηγή: αρχείο Νίκου Θεοδοσίου
Πηγή: Facebook
Πηγή: αρχείο Πέτρου Παπαπετρόπουλου
Δεληγιάννη 48 & Ψηλορείτη, Θερινό. Λειτούργησε ως
σινεμά 1928 - 1940, 1941, 1943, 1950 - 1976. Θέσεις 1800.
Και ως σινέ βαριετέ 1924 - 1927, 1941 - 1948.  
Ιδιοκτησία Φίνου. Γκρεμίστηκε.

Σχόλιο από paliatzidiko.blogspot
Οι κινηματογράφοι στις λαϊκές συνοικίες. Το ΑΛΚΑΖΑΡ του Σταθμού Λαρίσης
(απόσπασμα από ρεπορτάζ του Κλέωνα Παράσχου στην εφημ. Ακρόπολη του 1929)
Η γνήσια, η λαϊκή συνοικία βρίσκεται εδώ. Ενταύθα η κυρά-Φρόσω προσπαθεί εις μάτην να εξοικονομήση τον όγκον της πάνω σε μια δυστυχισμένη καρέκλα που στενάζει από το βάρος της. Ενταύθα, απηλλαγμένος από το μάταιον βάρος του σακκακιού του και από το σφίξιμο του κολλάρου του, ξαπλωμένος φαρδύς πλατύς, κλείνει τα μάτια του ο κυρ ΄αράλαμπος, στο περιπαθέστερον μέρος της ταινίας. Εδώ ο πιτσιρίκος, ακουμπισμένος στα γόνατα της μητέρας του, επιδίδεται εις την υψηλήν ασχολίαν του σπασίματος και φτυσίματος του πασσατέμπου. Εδώ το Λενάκι της κυρα – Γιώργαινας κάνει κάντιο και ζάχαρι τα μάτια της και λιγωμένη αλλοιθωρίζει προς τον Μιστόκλη. Και ας μη σας μιλήσω, παρακαλώ, και γι αρώματα. Εκατοντάδες μπουκαλάκια έχουν σκορπίσει εδώ ο Κοτί και ο Γκερλέν Ολα τα αρώματα της Αραβίας! Αθλιε ρωμιέ, δεν εννοείς, τέλος πάντων, να πλυθής! Ωραίο είναι το Αλκαζάρ, απολαυστικό, δροσερώτατο, αλλά ας φύγωμε…Ο «μαντροκινηματογράφος» εξελίχθηκε στον πολυτελέστερο θερινό κινηματογράφο της Αθήνας. Ήταν μάλιστα ο πρώτος θερινός στην Ελλάδα που εγκατέστησε μηχανήματα ομιλούντος κινηματογράφου το καλοκαίρι του 1930.

Αναμνήσεις
Η Αλεξάνδρα από το Μεταξουργείο θυμάται την ελληνική κωμωδία της Φίνος Φιλμ "Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός". Μία πανέξυπνη κωμωδία του Ν. Τσιφόρου με τα ακτύπητο τρίο Βασ. Αυλωνίτης, Γ. Βασιλειάδου και Νίκος Ρίζος φυσικά στον ρόλο του κοντού.

1 σχόλιο:

  1. Το συγκεκριμενο ειδικα που αποτελουσε και κοσμημα αρχιτεκτονικης ...δεν κριθηκε διατηρητεο ..κριθηκαν αλλα που ηταν μια μαντρα και μια οθονη στην αλλη ακρη.. Ελλας το μεγαλειο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή